ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЦЕНТР


Загальна частина

1. Це Положення визначає порядок утворення ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, основні засади його діяльності, правовий статус, а також порядок його припинення.
2. У своїй діяльності ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, іншими актами законодавства та цим Положенням.
3. Ресурсні центри підтримки інклюзивної освіти утворюються в областях, м. Києві та Севастополі.
4. Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти не є юридичною особою та утворюється за рішенням керівника закладу післядипломної педагогічної освіти як структурний підрозділ такого закладу.
5. У своїй діяльності ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти підпорядковується керівнику КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти».

Завдання ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти
6. Основними завданнями центру є:
1) здійснення методичного та аналітичного забезпечення діяльності інклюзивноресурсних центрів;
2) методичне забезпечення навчання та підвищення кваліфікації педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів, закладів освіти щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами;
3) здійснення аналітичної та прогностичної діяльності щодо організації навчання дітей з особливими освітніми потребами у відповідній області;
4) проведення аналізу даних реєстру дітей, які пройшли комплексну психологопедагогічну оцінку розвитку дитини (далі - комплексна оцінка) і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсних центрах у відповідній області за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
5) підвищення рівня обізнаності громадськості про дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, запобігання дискримінації, формування позитивного ставлення до таких дітей та їх батьків.
7. Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти відповідно до покладених на нього завдань:
1) здійснює підвищення професійної компетентності педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів, закладів освіти щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами шляхом організації та проведення, зокрема, тренінгів, семінарів, вебінарів;
2) надає консультативно-методичну допомогу з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами керівникам та педагогічним працівникам закладів освіти, інклюзивноресурсних центрів, установ (закладів) соціального захисту населення, закладів охорони здоров’я, батькам (іншим законним представникам) дитини, посадовим особам обласних держадміністрацій, представникам органів місцевого самоврядування та громадським об’єднанням;
3) проводить аналіз даних щодо фахівців, які надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами у відповідній області, (їх професійний рівень, місце роботи);
4) здійснює узагальнення інформації про заклади освіти відповідної області, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами;
5) проводить аналіз даних щодо охоплення навчанням дітей з особливими освітніми потребами у відповідній області, вивчає та узагальнює досвід роботи закладів освіти;
6) надає в межах компетенції пропозиції щодо удосконалення законодавства з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами відповідному структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою обласних держадміністрацій та МОН;
7) співпрацює з Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук та іншими структурними підрозділами закладу післядипломної педагогічної освіти щодо застосування сучасних методик проведення комплексної оцінки, надання психологопедагогічних та корекційно-розвиткових послуг, адаптації освітніх програм до потреб дітей з особливими освітніми потребами, розробки індивідуальної програми розвитку та з інших питань в межах своєї компетенції;
8) проводить інформаційно-просвітницьку роботу з підвищення рівня обізнаності громадськості про дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, у взаємодії з громадськими об’єднаннями, батьками (іншими законними представниками) дітей, закладами освіти шляхом організації та проведення лекцій, тренінгів, семінарів, вебінарів, поширення інформаційних матеріалів у засобах масової інформації тощо.

Кадрове забезпечення ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти
8. До складу ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти входять завідувач та методисти.
9. Чисельність працівників центру становить п’ять осіб.
10. Керівництво діяльністю ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти здійснює завідувач, який призначається на посаду на конкурсній основі та звільняється з посади наказом керівника закладу післядипломної педагогічної освіти. На посаду завідувача центру підтримки інклюзивної освіти призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
11. Завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти:
1) здійснює керівництво діяльністю ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
2) визначає посадові обов’язки методистів, аналізує та оцінює результати їх роботи;
3) здійснює поточне та перспективне планування діяльності центру за погодженням з керівником закладу;
4) створює належні умови для продуктивної праці методистів ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення комплексної оцінки, надання психологопедагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
5) бере участь у навчально-методичній роботі ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти відповідно до фахової підготовки;
6) подає звіти про роботу ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти керівникові закладу, інформує про роботу відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою обласних держадміністрацій;
7) подає пропозиції та вживає організаційних заходів для покращення навчальнометодичної роботи з організації навчання дітей з особливими освітніми потребами у відповідній області.
12. На посаду методистів ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти призначаються особи, які мають вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж роботи за фахом не менше трьох років. Методисти призначаються на посаду на конкурсній основі та звільняються з посади керівником закладу.

Немає коментарів:

Дописати коментар