Люди спільно можуть звершити те,
чого не у змозі зробити на одиниці:
єднання розумів і рук, зосередження
їхніх сил може стати майже всемогутнім.
Данієль Уебстер
У 2020-2021 навчальному році у нашій Крижопільській селищній раді розпочав роботу з інклюзивної освіти Крижопільський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1 смт Крижопіль. З 2 листопада 2020 року введено 1 штатну одиницю асистента вихователя у заклад дошкільної освіти (ІІ молодша група), в якій навчається та виховується 13 дітей, в тому числі дві дитини з особливими освітніми потребами.
З метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах 16 квітня 2021 року відбулося засідання Команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу дошкільної освіти в онлайн форматі на платформі Zoom.
Організатором заходу був колектив комунальної установи «Крижопільський інклюзивно - ресурсний центр», а запрошена на засідання була в.о. завідувача відділу «Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти» комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти» - Молошнюк Людмила Василівна.
На відміну від інклюзивно-ресурсних центрів, обласні ресурсні центри підтримки інклюзивної освіти не проводять комплексну оцінку розвитку дітей. Натомість такими центрами надається навчально-методична допомога педагогічним працівникам, аналізується стан організації навчання дітей з особливими освітніми потребами в області.
Людмила Василівна провела надзвичайно актуальне практичне заняття щодо алгоритму та особливостей складання індивідуальної програми розвитку (ІПР) та індивідуального освітнього плану в закладі дошкільної освіти. Суть співпраці команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Під час проведення засідання було розглянуто питання щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами у комунальній установі «Крижопільський інклюзивно - ресурсний центр» - вчителем-дефектологом (олігофренопедагогом) - Рудніцькою Оксаною Анатоліївною.
Що стосується питання нормативно-правових документів у закладі дошкільної освіти із забезпечення реалізації інклюзивної освіти висвітлила директор комунальної установи «Крижопільський інклюзивно - ресурсний центр» - Пацай Тетяна Володимирівна.
На засіданні були присутні учасники Команди супроводу Крижопільського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 1 смт Крижопіль: завідувач - Нагірняк Людмила Михайлівна; вихователь-методист - Бондар Тетяна Миколаївна; вихователь - Ткач Ганна Степанівна; асистент вихователя - Накорик Оксана Михайлівна та медичний працівник - Бершадська Олена Сергіївна. Залучені до складу учасників Команди супроводу- фахівці комунальної установи «Крижопільський інклюзивно - ресурсний центр»: вчитель-логопед - Шевчук Аліна Анатоліївна; практичний психолог - Поліщук Марія Валеріївна; вчитель-дефектолог (олігофренопедагог) - Рудніцька Оксана Анатоліївна; вчитель-реабілітолог - Буркало Христина Василівна.
Тобто, команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти, де організовано інклюзивне навчання.
Учасники засідання Команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами змогли отримати відповіді на актуальні запитання та обмінятися думками з приводу наявних проблем у процесі організації та проведення інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти.
Дякуємо, Молошнюк Людмилі Василівні за професійність, надану навчально-методичну допомогу педагогічним працівникам, змістовний та доступний виклад інформації, яку ми отримали та усім учасникам Команди за плідну роботу.
І на завершення: бажаю всім міцного здоров’я, успіхів у роботі та вдячних батьків, які будуть цінувати Вашу нелегку працю.
Пам’ятаймо: коли люди навколо з розумінням поставляться до дитини з особливими потребами, прагнутимуть допомогти їй, підтримати, тоді у неї з’явиться довіра, впевненість в тому, що можна здолати усі перешкоди і бажання жити… Кожен з нас може допомогти людям з особливими потребами бути щасливими. Треба тільки побачити в людях з обмеженими можливостями людей, в особливих дітях - дітей, адже вони такі ж, як і ми, тільки трішечки особливі.
Не втрачають актуальність слова Бернарда Шоу: «Тепер, коли ми навчились літати у повітрі, як птахи, плавати під водою, як риби, нам не вистачає тільки одного: навчиться жити на землі, як люди».
Тетяна ПАЦАЙ, директор комунальної установи «Крижопільський інклюзивно - ресурсний центр».
Немає коментарів:
Дописати коментар