Якою має бути успішна реформа профільної середньої освіти?
Поділимося кількома думками засновника міжнародного дослідження якості освіти PISA Андреаса Шлейхера, який є спеціальним гостем події:
Школа має готувати дітей до майбутнього. Ми не знаємо, якими будуть професії, технології і як людство буде їх застосовувати. Тож дуже важливо навчити дітей бути ініціативними, мислити нешаблонно. Адже просто відтворювати інформацію вже вміють роботи.
Потрібно не просто допомагати дітям розкрити свої таланти та сильні сторони, а й навчати їх запитувати себе: «Де мій талант може стати в пригоді?».
Соціально-емоційні навички хибно називають мʼякими. Те, що вважалося мʼякими навичками, — ініціативність, самостійність, уміння брати на себе відповідальність — зараз стало не менш важливим, ніж так звані тверді навички.
Школа має вчити дітей сприймати світ не фрагментовано, а цілісно, де предмети зʼєднується в щось осмислене.
Приблизно третина українських школярів не зацікавлена показувати високі результати з математики (PISA-2022). Водночас є багато учнів, які добре знають математику, але не планують працювати в галузі природничих та інженерних наук. Їм не пояснили в школі, що математика пронизує все життя. Потрібно не забувати про пристрасть і завзятість до вивчення предмета.
Це важливі концептуальні засади для всієї освітньої сфери і реформи профільної середньої освіти зокрема.
Більше про моделі роботи майбутніх академічних ліцеїв дізнавайтеся з трансляції Форум «Реформування старшої профільної середньої освіти (академічні ліцеї)».
Другий день форуму стартує завтра о 9 годині ранку, долучитися до трансляції можна за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=8MrxvuT22us
Захід організовано за підтримки Швейцарсько-український проєкт DECIDE, що впроваджується ГО DOCCU та PHZH International Projects in Education за підтримки Embassy of Switzerland in Ukraine / Посольство Швейцарії в Україні.
Немає коментарів:
Дописати коментар