Якою має бути успішна реформа профільної середньої освіти?

Говоримо про це сьогодні й завтра під час національного форуму «Реформування старшої профільної
середньої освіти (академічні ліцеї)».
Поділимося кількома думками засновника міжнародного дослідження якості освіти PISA Андреаса Шлейхера, який є спеціальним гостем події:

Школа має готувати дітей до майбутнього. Ми не знаємо, якими будуть професії, технології і як людство буде їх застосовувати. Тож дуже важливо навчити дітей бути ініціативними, мислити нешаблонно. Адже просто відтворювати інформацію вже вміють роботи.

Потрібно не просто допомагати дітям розкрити свої таланти та сильні сторони, а й навчати їх запитувати себе: «Де мій талант може стати в пригоді?».

Соціально-емоційні навички хибно називають мʼякими. Те, що вважалося мʼякими навичками, — ініціативність, самостійність, уміння брати на себе відповідальність — зараз стало не менш важливим, ніж так звані тверді навички.

Школа має вчити дітей сприймати світ не фрагментовано, а цілісно, де предмети зʼєднується в щось осмислене.

Приблизно третина українських школярів не зацікавлена показувати високі результати з математики (PISA-2022). Водночас є багато учнів, які добре знають математику, але не планують працювати в галузі природничих та інженерних наук. Їм не пояснили в школі, що математика пронизує все життя. Потрібно не забувати про пристрасть і завзятість до вивчення предмета.
Це важливі концептуальні засади для всієї освітньої сфери і реформи профільної середньої освіти зокрема.
Немає коментарів:
Дописати коментар